.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گيلان رتبه نخست باسوادي در كشور

معاون نهضت سوادآموزي گيلان گفت: گيلان از نظر باسوادي رتبه نخست كشور را دارد.

ناصر افشنگ امروز در گفتگو با فارس در صومعه سرا، وضعيت گيلان به لحاظ سطح سواد را بسيار بالا دانست و افزود: طبق آمار سرشماري سال 85 نرخ باسوادي در اين استان بالاي 5/83 درصد است.
وي با اشاره به فعاليت نهضت سوادآموزي و نقش آن در باسواد كردن مردم اظهار داشت: پس از سه دهه فعاليت سوادآموزي، نهضت سواد‌آموزي از نظر نرخ باسوادي به نقطه‌اي رسيده كه كارشناسان كشور عقيده دارند تغييراتي بايد در روند سوادآموزي رخ دهد.
افشنگ با بيان اينكه اين تغييرات به صورت محلي و منطقه‌اي است، تصريح كرد: سوادآموزي در گيلان با استان‌‌هاي ديگر تفاوت دارد به دليل اينكه تمام شرايط مناطق يكسان نيست به همين منظور از سال آينده تمام آيين‌نامه‌ها و قوانين با توجه به شرايط موجود تغيير خواهد كرد.
وي خاطر نشان كرد: ايران از نظر نرخ باسوادي در رتبه هشتاد و چهارم دنيا و نيز رتبه بيست و چهارم كشورهاي آسيايي قرار گرفته است.
معاون نهضت سوادآموزي گيلان بيان داشت: با توجه به ميزان بالاي باسوادي در گيلان، نهضت سوادآموزي در اين استان چهار سال آينده و در صومعه سرا سه سال ديگر به اتمام مي‌رسد كه اين عدد در برخي از شهرستان‌ها متفاوت بوده و بين دو تا چهارسال متغير است.
به گفته افشنگ، امسال در شهرستان رحمت‌آباد رودبار اعلام شد كه جمعيت بي‌سواد در آن وجود ندارد و اين شهرستان 23 آموزشيار نهضت سوادآموزي خود را به روستاي عمارلو انتقال داده است.
افشنگ تاكيد كرد: افرادي كه تاكنون در نهضت سوادآموزي درس خوانده‌اند از اين به بعد براي گذراندن دوره‌هاي پاياني و پنجم بايد پول پرداخت كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سعید 20 آذر 1387
ای ول ما گیلانی ها باید عین گذشته در همه چیز اول باشیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.